C64’ü beklerken..

Herhalde 20 yıl sonra tekrar bir C64 sahibi olacağım. Şahsıma ait olanını nerelere attım, hatırlamıyorum. Monitörlü bir Amiga 500’ü ise bir arkadaşımdan almıştım, ödünç. Kendisi kullanmıyordu ve artık PC bulmak kolaydı. Ne uğraştıydım o zaman Amiga’yı bir nevi yazı bilgisayarı olarak kullanmak için. 1995’te internetim var mıydı hatırlamıyorum, gerçi BBS vardı, yani modem vardı. Ama modemle internet pek de mümkün değildi. Neyse, velhasıl C64 ile geçen şaka maka 10 yıl var.

Televizyon, bilgisayarlar, konsollar, walkmen falan derken 80’lerden 90’lara geçiş böyle oldu. Ne olduğunu anlamadan oldu. Sokakta misket oynayabilen, He-Man kartları ile büyüyen bir neslin ferdi olarak bilgisayarın çoğu kez kuzenle beni sokaktan uzaklaştırdığını da görmüşümdür. Ama FB formasını giyip, çakma adidas ayakkabılarla bahçeye çıkıp top oynamak gibisi de yoktu. Ama Emilyn Hughes Soccer oynamak gibisi de yoktu, eğer yanınızda orta yapmayı ve kafa vurmayı bilen bir arkadaşınız var ise..

C64 türü şeyler, şebekeleri ile birlikte gelir. İnternet yoktur evet, ama bir ağ vardır. Bakırköy’deki Baharatçı vardır, kasete oyun çeken köşe başı dükkanları vardır, VHS video vardır vs. Yani öyle yalnız değilsinizdir. Bilgi azdır ve fakat bildiğini paylaşmak konusunda kimse çekingen değildir. Kimse kimseye bir şey satmaya, kakalamaya çalışma. Dergi vardır, kötü heavy-metal gruplarının kötü ama aşırı güzel demo kasetleri vardır vs. Laneth vardır. Murat Net vardır -ki Murat Net Pentagram’dır.

Özetle sahibinden.com’dan alimsir‘den bir adet Commodore 64 satın aldım. Bekliyorum. Bu arada gerçekten bu tür ihtiyaçlarınız için hem alimsir‘in hem de fkamanli‘nın hem de commodore.gen.tr‘nin forumlarını takip etmenizde fayda olabilir. Gittigidiyor ise, uzun zamandır çok az “nostaljik” ürün satıyor. Varsa yoksa “Fırsat Ürünleri!”. Orjinali olan ebay ise çok daha fazla seçenek sunuyor ama biraz tuzlu..

One thought on “C64’ü beklerken..

  1. Pingback: C64 geldi.. « 8 Bit Nar

Leave a Reply

