C64 geldi..

Commodore 64 aldığımı söylemiştim, kendisi geçen gün geldi. Teyp ünitesi ile birlikte 4 tane kaset de vardı yanında. Her ne kadar kasetler fazlaca yıpranmış ve kafa ayarı cidden bozulmuş olsa da, “Jail Break” ve “He-Man Masters Of The Universe” oyunlarını çalıştırmayı başardım (becerebilirsem video ve resimleri akşam eklerim siteye). Tabi orada duramadım. XE1541 kablo satın aldım sahibinden.com adresinden. Çünkü C64 Diski satın almak oldukça zahmetli (elinde C64 Disk ve disketleri olanlar lütfen bana mesaj atın) hem de oldukça yavaş. Teypten bile oyun yüklemek bezdirici geldi. Kabloyu kullanabilmek için LPT çıkışı olan eski bir bilgisayar gerekiyormuş, ben USB ile çözebilirim sanmıştım ama olmadı. Ya da ben beceremedim. Evdeki Legacy Free Compaq Ipad ile baya bir uğraştım ama C64HDD‘yi çalıştırmak için gerekli DOS çerçevesini bir türlü sağlayamadım.

Bu arada uğraşan olursa diye tekrar edeyim dün yaptıklarımı, belki eksimi görüp de söylemek istersiniz:

– XE1541 kabloyu PC’ye USB ile bağladım. Bu ara bağlantıyı yapmak zorundayım çünkü IPAQ’in üzerinde LPT portu yok. O ara bağlantı için kullandığım çevirici şu: S-link SL-25F USB’den PARALEL Porta Çevirici.

– IPAQ üzerinde yüklü Windows 98 var. DOS olduğu için onu yükledim. Fakat DOS üzerinde USB çalıştırmak için gerekli sürücüleri bulamadım ya da bulduklarımı kullanamadım.

– Şu adreste yer alan ISO ile PC’yi boot ettim. CD’nin özelliği USB ve CD sürücüleri ile açıyor bilgisayarı fakat PC’yi sürekli kitledi program.ISO oldukça kullanışlı (eğer bir LPT portu olan bilgisayarınız var ise) çünkü C64’ü paralel port üzerinden PC’ye bağlayıp, test etmek için bir ton araç var içinde.

– Tekrar Windows’a döndüm, fakat burada da Star Commander patladı. XE1541’i görüyor mu bilemiyorum.

– Özetle söylemek gerekirse, eğer XE1541 kullanmak istiyorsanız ya mutlaka LPT portu olan ve DOS çalıştırabilen bir cihaz kullanın. Çünkü diğer türlü işler baya bir karışıyor.

Not: Az önce eve gelip, tekrar açtım ve gördüm ki EHS (Emilyn Hughes Soccer) kasedi de çalışıyormuş!

2 thoughts on “C64 geldi..

Leave a Reply

